Dochód z umowy o pracę

Wiele osób ubiegających się o kredyt zadaje sobie pytanie: Czy mam szansę na jego uzyskanie z obecnym źródłem dochodu? I jeśli tak, to na jakich warunkach oraz jak będzie wyglądał proces? Poniżej przedstawiamy sytuację w przypadku uzyskiwania dochodów z tytułu umów o pracę.

Umowa o pracę na czas nieokreślony

Jest to najlepiej oceniana przez banki forma zatrudnienia potencjalnego kredytobiorcy. W zależności od banku, dochody muszą być osiągane od minimum 3 miesięcy lub 6 miesięcy. Banki do wyliczenia zdolności z tytułu tego dochodu przyjmują okres 3, 6 lub 12 miesięcy. Formą udokumentowania dochodu jest zaświadczenie o dochodach, które pracodawca wystawia na druku bankowym.

Umowa o pracę na czas określony

W tym wypadku dochód z takiej umowy powinien być osiągany również od minimum 3 lub 6 miesięcy w zależności od banku, w którym chcielibyśmy ten kredyt zaciągnąć. Umowa powinna być zawarta w dniu złożenia wniosku na minimum 6 lub 12 miesięcy wprzód – również w zależności od banku. W przypadku umów, które są zawarte na krótszy okres, niż opisane powyżej, pomocna może okazać się promesa pracodawcy informująca bank o braku przeciwwskazań do przedłużenia umowy z pracownikiem. Taki dokument zwiększa wiarygodność kredytobiorcy przed bankiem, ale nie jest gwarantem, że ten kredyt otrzymamy.